Wednesday, November 17, 2010

Ayuh main masak2..

Assalamualaikum sume,

Ahaa...arini aku kt umh aku ade knduri sket brsempena ari raye ni.So,mak aku buat la puding jagung as da desert dsmping mkanan2 yg len la..olh sbb i2..aku nk share la ngn korg rsepi puding jagung ni..hahaha..sape kte aku x pndi msk.. haa,,classmate aku suke kutuk aku kte aku ni x reti msk..jd aku nk tnjuk sket la bkat yg aku ade ni..ok sume,rsepinye ade dbwh...









Bhn2:

1 paket agar2
10 cwn santan
2 cwn gula
6-7 cwn air
1 tin susu cair
1 tin jagung
1 bungkus tepung kastard

Cara2:

-Masukkan agar2,gula n air dlm periuk,then msk smpi agar2 2 hancur.(bhn A)
-Smentara mnunggu,bancuh tepung kastard ngn santan n susu cair.(bhn B)
-Then,ble bhn A da siap msk msukkan bhn B n jagung ke dlmnye.
-Ps2 kacau la smpi adunan td jd pekat,lbh kurang dlm 1/2 jam (kacau non-stop)
-Lastly,bleh la msukkan adunan td dlm tupperware/ape2 bekas n sjukkan dlm peti ais.


Haaa...sng je kan,aku hrp rsepi ni dpt mmbn2 korg yg tgh mncari-cari 2..
Slamt mncube..mudh-mudhan jd la ye..=)


~big hug fr tddy bear~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...